Najlepšie PC hry: TOP 10 herných titulov podľa recenzií a testov

najlepšie PC hryDávno sú preč časy, keď sa na hráčov počítačových hier pozeralo cez prsty ako na nerdov, ktorí nepoznajú iné spoločenské vyžitie. Dnes sa už čas strávený hraním PC hier považuje za plnohodnotne strávený voľný čas, ktorý, ako naznačujú niektoré výskumy, má významný potenciál posilniť kognitívne vlastnosti mozgu a odbúrať stres. Tento sprievodca výberom vám predstaví najlepšie PC hry, aké na našom trhu aktuálne nájdete. Ide o preverené tituly, ktoré vás strhnú svojou akciou, grafikou, stratégiou, či reálnosťou.

Pokúsime sa vám priblížiť jednotlivé herné žánre, ich určenie a podobu. V svete počítačových hier neexistuje žiadne presné ani striktné vymedzenie, no niektoré hry sú verné svojmu žánru, iné ich dokážu schopne prelínať hneď niekoľko. Ak patríte k skúseným gamerom, možno máte svoj vlastný systém a nebudete súhlasiť s každou nami predostretou informáciou. Naším cieľom je poskytnúť základné informácie kupujúcim, pre ktorých je svet PC hier zatiaľ možno ešte neznámou, no nechcú vo svojom výbere stúpiť úplne vedľa. Viete si predstaviť, že by ste mladému športovcovi kúpili ako darček ťažšiu logickú stratégiu? Určite jeho súťaživú povahu viac poteší najnovšia edícia licencovaného športového herného titulu.

Okrem rebríčka výborne hodnotených hier prinášame aj základné odpovede na kľúčové otázky. Aký je rozdiel medzi “indie” a “AAA” hrou? Co je RPG, MMORPG? Je lepšie investovať do hernej konzoly alebo upgradnúť počítačovú výbavu na herné parametre? Keďže v niektorých prípadoch sa investícia do počítačovej hry začína na sume niekoľkých desiatok eur, starostlivo si prejdite aj testy a recenzie hier na PC, kde už rýchlo zistíte plusy a mínusy na základe reálnych skúseností.

Najlepšie PC hry podľa recenzií a nášho výberu

ProduktParametreHodnotenieCena (od)
#1 Red Dead Redemption 2

Typ: elektronická licencia
Žáner: akčný
Od veku: 18 rokov
⭐ 100 %60 € Čítať recenzie
#2Metro: Exodus

Typ: škatuľová verzia
Žáner: akčný, FPS/Strieľačky
Od veku: 18 rokov
⭐ 100 %27 € Čítať recenzie
#3FIFA 21

Typ: škatuľová verzia
Žáner: športový
Od veku: 3 rokov
⭐ 100 %55 € Čítať recenzie
#4Horizon Zero Dawn

Typ: steam
Žáner: akčná RPG adventúra
Od veku: 13 rokov
⭐ 98 %32 € Čítať recenzie
#5Mafia Definitive Edition

Typ: elektronická licencia
Žáner: akčný
Od veku: 18 rokov
⭐ 98 %40 € Čítať recenzie
#6Zaklínač 3: Divoký hon

Typ: DVD
Žáner: RPG
Od veku: 18 rokov
⭐ 98 %15 € Čítať recenzie
#7The Sims 4

Typ: DVD
Žáner: simulácia
Od veku: 12 rokov
⭐ 96 %7 € Čítať recenzie
#8Microsoft Flight Simulator

Typ: DVD
Žáner: simulácia
Od veku: 3 rokov
⭐ 96 %54 € Čítať recenzie
9Cyberpunk 2077

Typ: škatuľová verzia
Žáner: RPG
Od veku: 18 rokov
⭐ 94 %44 € Čítať recenzie
#10GTA 5

Typ: DVD
Žáner: akčný
Od veku: 18 rokov
⭐ 94 %10 € Čítať recenzie

Ako vybrať PC hru

Vybrať si počítačovú hru, ktorá vás vtiahne do deja a pohltí tak, že zabudnete registrovať čas, môže byť fuška. Je totiž veľké množstvo overených starších titulov a každú sezónu pribúda množstvo noviniek. Ako vedieť, ktorá z nich bude pre vás tá pravá? Čo zvážiť, keď kupujete hru pre syna, kamaráta či vlastného muža?

Existuje niekoľko kľúčových aspektov, ktoré by ste mali zobrať do úvahy. O tých najdôležitejších budú nasledujúce odseky.

ako vybrať pc hru

Aký herný hardvér máte k dispozícii?

Skôr, ako sa pustíme do hlavných herných žánrov, pozrieme sa na výber praktickým očkom. Zahľadíte sa do špičkovo prepracovanej PC hry, no vo výsledku môže nastať veľké sklamanie, keďže váš hardvér nebude vyhovovať jej nárokom. Každá hra by už na obale mala mať jasne vyznačené, aké má minimálne hardvérové požiadavky, pri ktorých si ju už zahráte bez sekania, mrznutia, s perfektnými reakciami a v rozlíšení, ktoré bude znamenať výborný herný zážitok.

Pokiaľ máte doma starší počítač, bude vyžadovať upgrade minimálne na úrovni RAM, procesoru, grafickej karty. Takéto vylepšenie nie je zadarmo. Preto, ak chcete na počítači alebo na notebooku hrať bez obmedzovania, poobhliadnite sa v ponuke herných počítačov a herných notebookov, ktoré sú vyskladané tak, aby spĺňali požiadavky aj najnáročnejších hier súčasnosti.

Kde najradšej trávite svoj voľný čas?

Hoci ideme túto tému venovať prednostne počítačovým hrám, súčasné hry môžete hrať na rôznych platformách. Obrovské množstvo hier sa dá získať online, napríklad cez program Steam, ktorý slúži na online objednávanie, sťahovanie a hranie hier. Klasicky si môžete zakúpiť hru ako fyzický CD/DVD nosič a nie ste závislý od kvality či dosahu internetového pripojenia. Netreba opomenúť ani hry, ktoré sa výborne hrajú na herných konzolách Xbox a Playstation. S rozmachom smartfónov a s čoraz rastúcou kvalitou zobrazenia a ich výkonnosti si už aj pri čakaní na zástavke MHD môžete zahrať zaujímavé hry. Každá z možností má však svoje špecifiká na priestor a dĺžku hry. Čo to znamená?

• Hranie hier na konzole – Ak sa vám páči myšlienka stráviť pri hraní čas sediac na pohovke pred televízorom, potom je konzola dobrou voľbou. Vyžaduje používanie Xbox-u alebo Playstation. Herný ovládač menej zaťažuje svaly rúk a kedykoľvek pri hre môžete zmeniť polohu. Pozor, aby ste svojou hernou vášňou neobmedzovali priateľku, ktorá radšej opustí obývačku, ako by mala počúvať vaše výkriky (a občas aj nadávky).
  • Hranie hier na prenosnej elektronike (smartfón, tablet) – Mobilné zariadenia vám umožňujú hrať hry prakticky kdekoľvek. Najmä v situáciách, keď sa nudíte a chcete, aby vám čas rýchlejšie uplynul. Na dlhšie hranie sú však nepraktické – unavujú oči, bolia z nich prsty, krk a rýchlo sa kvôli nim vybíja batéria.
  • Hranie hier na PC – Ak uprednostňujete pohodlie svojho stola a na ovládanie hry používate klávesnicu a myš, potom je hranie na počítači ako stvorené pre vás. Môžete sa zatvoriť do izby, nasadiť herný headset a zabudnúť na realitu bez toho, že by ste rušili ostatných členov domácnosti. Hrať môžete celé hodiny (noci). Vyhľadávajte hry na počítačovej platforme, ktorú používate – či už je to Mac, Windows alebo Linux.

Základné žánre PC hier

Akčné hry

Hlavným motívom je bojová akcia, preto je aj hráčske publikum akčných hier prevažne dospelého veku. Môžete sa stať vojakom, mutantom, záchrancom sveta. V rámci tejto kategórie je široký výber rôznych herných titulov, ktoré už dlhodobo patria medzi najpredávanejšie: GTA, Mafia, Assassin´s creed, Battlefield, Far Cry, Call of Duty, Hitman, Silent Hill, Left 4 Dead. V rámci tohto žánru je ešte niekoľko podkategórií:

• First Person Shooter, teda strieľanie z pohľadu prvej osoby – Priebeh hry vidíte akoby svojimi očami. Vidíte na svoje ruky a zbrane, tvár postavy však uvidíte iba v odraze zrkadla alebo okna.
  • Third Person Shooter, teda strieľanie z pohľadu tretej osoby – Svoju postavu vidíte celú. “Kamera” sa pohybuje za hlavným hrdinom.
  • Stealth akcia – Hra, kedy hlavný hrdina musí zostať v utajení a útočiť zo zálohy. Niekedy je cieľom hry vyzabíjať nepriateľov, inokedy sa o vás nesmú vôbec dozvedieť.
  • Survival horror – Cieľom hry je prežiť a uniknúť. K dispozícii máte iba minimálnu výstroj, v hre sa často ukrývate, boj zvyčajne nemáte šancu vyhrať, preto volíte útek. Napätie znásobuje ponurá atmosféra a zvukové efekty.

Stratégie / Strategické hry

Ide o hry, pri ktorých ťažíte a získavate suroviny, materiál, staviate opevnenia a neustále vylepšujete svoje jednotky, aby mali šancu ubrániť sa nepriateľským silám. Vašou úlohou je plniť úlohy zadané na začiatku kola. Môžete tak vybudovať novú civilizáciu, vytrénovať armádu, či hordu robotov. Medzi najznámejšie patria Minecraft, Command and Conquer, Age of Empires, World of Warcraft, Starcraft, ale aj Sim City.

RPG (Role Playing Games)

Tieto tri písmená sú skratkou je anglický výraz Role Playing Games. Typickým je dlhý, prepracovaný dej a odbočky od pôvodnej línie. Počas deja sa postava rozvíja, splnením úloh získavate čoraz lepšie zbrane a výzbroj, nadobúdate skúsenosti alebo ste schopní vykonať silnejšie kúzla. Váš hlavný hrdina sa neustále vyvíja a po desiatkách hodín sa dostáva na najvyššiu možnú úroveň, aby porazil svojho osudového nepriateľa. Patria sem hry ako: Cyberpunk, Zaklínač, Diablo, The Elder Scrolls, Dark Souls, …

MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Games)

Ide o “upgrade” RPG hry, no v tomto prípade potrebujete pripojenie na internet, kde sa k vám pridávajú aj ďalší hráči z celého sveta, aby ste sa mohli spájať do tímov/klanov a plniť komplikovanejšie výzvy. Ikonicky známou je MMORPG hra World of Warcraft alebo Guild Wars.

herné príslušenstvo

Športové a automobilové hry

To pravé lákadlo pre športových fanúšikov! Tieto hry verne simulujú športové udalosti svetového formátu a až šokujúco sa každým vydaním čoraz viac približujú realite. Obľúbené sú simulácie futbalových a hokejových hier, tenisu aj olympiád. Nechýbajú ani prestížne automobilové preteky. Čo myslíte – treba nasledujúce herné tituly predstavovať? Ak sa v svete športových PC hier neorientujete, tu je zoznam tých najvychytenejších: FIFA, NHL, NBA, F1, Forza, Need for Speed (vždy sa uistite, či kupujete edíciu na PC alebo hernú konzolu).

Simulátory

Ďalšie z radu hier, ktoré simulujú realitu a život. Môže sa z vás stať vychýrený farmár, pilot lietadla, stíhačky alebo kamiónov. Nasledujúce tituly sa dlhodobo držia vysoko v predajnosti: Farming Simulator, Euro Truck Simulator, The Sims.

Adventúry

Ako vám už názov isto napovedá, základom hry je silný príbeh, v ktorom je hlavná postava hrdinom, okolo ktorého sa točí dej. V jednotlivých častiach príbehu musíte plniť rôzne úlohy. Niektoré adventúry sa stali podkladom pre svetovo známe filmy (Lara Croft: Tomb Raider), iné vznikli opačným spôsobom – na základe veľkej popularity filmu (Adventúry LEGO – Indiana Jones, Lord of the Rings, Harry Potter).

Multižánrové hry

Spájajú to najlepšie z vyššie spomenutých herných žánrov. Autori a vývojári hier sa s prémiovými titulmi pohrali natoľko, že dokázali prepojiť akčnú hru s RPG prvkami alebo stratégiu s RPG prvkami. Hlavná línia hry je potom natoľko silná, že sa bude len ťažko od hry odchádzať.

Ďalšie herné žánre

Pri kúpe hry na PC sa orientujte v spoľahlivom e-shope, kde si dali záležať na starostlivom začlenení, ktoré pomôže najmä vtedy, ak hľadáte počítačovú hru ako darček. Okrem predchádzajúcich žánrov môžete natrafiť aj na logické, zábavné, hudobné, detské hry.

Najčastejšie kladené otázky – FAQ

Koľko času denne vám môže počítačová hra zabrať?

Na túto otázku je pomerne zložité nájsť odpoveď. Nemá však význam kupovať MMORPG hru, ak nebudete mať dosť času na spoluprácu s inými hráčmi. Niektoré žánre hier vyžadujú dlhšie sústredenie, aby ste sa dostali na ďalší level a získali patričný pocit spokojnosti, ktorý je spájaný s pokrokom v hre. Ak si chcete krátiť dlhú chvíľu, napríklad v čakárni, viac sa osvedčí hra s krátkymi kolami, kde idete ďalej vždy po splnení úlohy v danom časovom intervale.

Online alebo offline?

Pri hre offline ste hlavným aktérom hry vy. Pauzička, chipsy, obed, večera…stačí stlačiť PAUSE. Pri hre online sa do hry, v závislosti od herného žánru, zapájajú aj hráči z celého sveta a ak odbehnete, váš hrdina nemusí byť po návrate medzi “živými”. Online hry však umožňujú vytvoriť si svoju multiplayer komunitu a pri hraní počítačovej hry rozvíjať virtuálnu socializáciu. Už to nie je len vy a počítač!

Čo je indie hra? Čo je AAA hra?

Stretli ste sa už s týmito pojmami? Aké sú rozdiely? Tým prvým je cena. Indie hry kúpite približne do 20 eur, prémiové “A-čkové” hry majú cenu minimálne dvojnásobne vyššie (niekedy až štvornásobne).

Indie tituly sú kratšie s kreatívnejším, umelecky ladeným zobrazením (nehrajú sa na realistické zobrazenie). Majú ich na svedomí malé tímy alebo jednotlivci, ktorí neraz do ich vývoja investovali vlastné financie. Ich výsadou je dobrá hrateľnosť. Nemusíte mať extra skúsenosti, aby vás indie hra zaujala. Bude sa vám v nej dariť! Zároveň tiež kladie menšie nároky na výkon hardvéru.

AAA hry predstavujú titánov herného priemyslu. Grafika je nebezpečne blízko realite, príbeh je dlhý, s množstvom doplnkov, odbočiek. Majú ich na svedomí veľké vývojárske tímy s obrovským rozpočtom. Preto je pre ne typická aj vyššia cena. Sú vhodné pre skutočných gamerov, ktorí už majú bohaté skúsenosti a doma na stole aj výkonnú hernú mašinu, ktorá utiahne všetky detaily hry.

Aké herné príslušenstvo budete potrebovať?

Ak chcete vedieť, aké parametre by mal mať herný notebook, pozrite si nášho sprievodcu výberom, kde sa okrem iného dozviete aj tipy na najlepšie hodnotené herné notebooky súčasnosti (v rôznych cenových reláciách). Rozobrali sme parametre grafickej karty, procesora, internej pamäte, a i. .

Pre perfektný zážitok z hrania si zadovážte hernú myš, podsvietenú a profilovanú hernú klávesnicu a isto oceníte aj kvalitné herné slúchadlá s mikrofónom. Okrem základných spôsobov ovládania (myš, klávesnica), môžete siahnuť aj po alternatíve, v podoba gamepadu (ovládač konzoly Xbox), ktorý je kompatibilný so systémom Windows.

Ceny PC hier

Aký je váš rozpočet na hranie hier? Je pravdou, že táto záľuba môže ísť do peňazí, no je tomu inak, ak ste čitateľ, alebo filmový nadšenec? Cena je v príprade PC hier často iba orientačných vodítkom. Mnohé kvalitné staršie tituly (rozumejte minuloročné) idú cenou veľmi rýchlo dole, akonáhle príde novšia, vylepšená edícia. Všetko záleží od vašej náročnosti.

PC hry do 20 eur

Najširší výber herných titulov. Väčšina najpredávanejších PC hier na našom trhu sa drží v cene do 20 eur. Nájdete tu prevahu simulátorov, akčných aj strategických hier. Nechýbajú ani hry bez prvkov násilia a iných závad (PEGI 3, vhodné aj pre deti). Okrem starších titulov od veľkých výrobcov sem patria aj zaujímavé indie hry s kreatívnejším výtvarným spracovaním.

PC hry do 50 eur

Najkvalitnejšie herné tituly z posledného obdobia v škatuľovej verzii kúpite približne v cene okolo 45 eur. Dominujú akčné, športové, RPG tituly s množstvom spokojných a verných hráčov po celom svete. Ide o počítačové hry od renomovaných vývojárov. Dôraz sa kladie na realistické zobrazenie.

PC hry od 50 eur

Najnovšie prémiové tituly vhodné pre náročných hráčov. Dlhý a bohatý dej, multižánrové epopeje, kvalitné realistické zobrazenie, online aj offline hra. Často je nevyhnutnou požiadavkou kvalitná a výkonná hardvérová výbava, aby bol zážitok z hry bez jedinej chybičky.

ProduktParametreHodnotenieCena (od)
#1 Red Dead Redemption 2

Typ: elektronická licencia
Žáner: akčný
Od veku: 18 rokov
⭐ 100 %60 € Čítať recenzie
#2Metro: Exodus

Typ: škatuľová verzia
Žáner: akčný, FPS/Strieľačky
Od veku: 18 rokov
⭐ 100 %27 € Čítať recenzie
#3FIFA 21

Typ: škatuľová verzia
Žáner: športový
Od veku: 3 rokov
⭐ 100 %55 € Čítať recenzie
#4Horizon Zero Dawn

Typ: steam
Žáner: akčná RPG adventúra
Od veku: 13 rokov
⭐ 98 %32 € Čítať recenzie
#5Mafia Definitive Edition

Typ: elektronická licencia
Žáner: akčný
Od veku: 18 rokov
⭐ 98 %40 € Čítať recenzie
#6Zaklínač 3: Divoký hon

Typ: DVD
Žáner: RPG
Od veku: 18 rokov
⭐ 98 %15 € Čítať recenzie
#7The Sims 4

Typ: DVD
Žáner: simulácia
Od veku: 12 rokov
⭐ 96 %7 € Čítať recenzie
#8Microsoft Flight Simulator

Typ: DVD
Žáner: simulácia
Od veku: 3 rokov
⭐ 96 %54 € Čítať recenzie
9Cyberpunk 2077

Typ: škatuľová verzia
Žáner: RPG
Od veku: 18 rokov
⭐ 94 %44 € Čítať recenzie
#10GTA 5

Typ: DVD
Žáner: akčný
Od veku: 18 rokov
⭐ 94 %10 € Čítať recenzie
Veríme, že sme vám pomohli, alebo vás aspoň inšpirovali pri výbere novej nadupanej PC hry. Ak áno, budeme radi za vašu spätnú väzbu, skúsenosť, vašu recenziu, porovnanie alebo hodnotenie zakúpeného titulu. Môžete to urobiť v komentároch nižšie na tejto stránke. Možno práve váš názor pomôže ďalším váhajúcim nájsť tú najlepšiu hru na PC.
Rate this post
0 Zdieľanie

0 Zdieľanie