Recenzia a predstavenie e-shopu Allegro.sk

Na slovenský trh vstúpilo Allegro – jedno z najväčších online trhovísk v Európe. Prirodzene vzbudzuje záujem obrovskou ponukou produktov na jednom mieste. Zaujíma vás recenzia eshopu Allegro.sk a chcete sa dozvedieť viac o tom, ako funguje? Strávili sme na Allegro.sk istý čas, aby sme preskúmali jeho možnosti a používateľskú prívetivosť najmä z pohľadu potenciálneho kupujúceho.

Allegro.sk – základné predstavenie

Na Allegro.sk sa môžete dočítať, že „Allegro je marketplace s viac ako 20-ročnými skúsenosťami v online predaji a jedna z najväčších e-commerce platforiem v strednej a východnej Európe“.

Už viac ako dve desaťročia úspešne pôsobí na poľskom trhu (Allegro.pl – vysoká popularita, gigant na poľskom trhu), v roku 2023 vstúpilo na český trh (Allegro.cz) a od februára 2024 v rámci expanzie a rozvoja medzinárodného predaja začalo svoje pôsobenie aj na slovenskom trhu (Allegro.sk). Aj vďaka tomu majú Slováci ľahký prístup k miliónom ponúk za tie najvýhodnejšie ceny, pretože Allegro združuje ponuky stoviek samostatných obchodníkov/predávajúcich. Výhodou je skutočnosť, že podmienky pre zakúpenie tovaru sú štandardizované jednou platformou.

Pre zaujímavosť – Ak ste mali vo zvyku nakupovať na MALL.sk, zrejme ste postrehli zmenu v logu – MALL.sk by Allegro. Od jari 2022 je totiž MALL súčasťou e-commerce skupiny Allegro Group. Momentálne nájdete sortiment MALL.sk aj priamo na Allegro.sk.

Sortiment tovaru na Allegro.sk

Na online trhovisku Allegro nájdete milióny produktov v rôznych kategóriách a podkategóriách. Keďže ide o zastrešenie stoviek ďalších predávajúcich, výhodou je možnosť porovnania cien, dostupnosti či rýchlosti doručenia.

Ak by ste napríklad kupovali konkrétnu atramentovú náplň do domácej tlačiarne, po zadaní názvu do vyhľadávacieho poľa vám budú zobrazené desiatky ponúk – od rôznych predajcov a v rôznych cenách. Je to akokeby ste sa ocitli na skutočnom trhovisku, kde si porovnávate ceny a rozhodnete sa nakúpiť tam, kde to vyzerá podľa vášho úsudku najlepšie.

Čo sa dá v súčasnosti (marec 2024) nakúpiť na Allegro.sk? Medzi hlavné kategórie patria Elektronika, Móda, Dom a záhrada, Supermarket, Deti, Krása, Zdravie, Kultúra a zábava, Šport a cestovanie, Auto-moto, Zbierky a umenie, Obchod a služby. „Strom“ každej kategórie sa delí na ďalšie podkategórie a logické členenia.

Zdroj: Allegro.sk

Kvalita tovaru

Výber na online trhovisku Allegro.sk je ohromujúci. Ak máte skúsenosti s inými marketplace platformami, isto už viete, ako sa v danom prostredí zorientovať a čomu venovať dostatok pozornosti.

Pri miliónoch rôznych produktov je dôležité prihliadať na kvalitu vybraného tovaru. Ak viete, čo chcete a máte záujem o konkrétny produkt, na Allegro.sk si môžete vybrať cenovo najlepšiu ponuku. Iné je to v prípade, ak kupujete vec po prvýkrát. Vtedy sa orientujte podľa hodnotení a dostupných recenzií, ktoré nájdete prehľadne uvedené pri danom produkte.

Je však pravdou, že sortiment na Allegro je kvalitatívne na rôznych úrovniach. Kúpiť si môžete smartfón, televízor či elektrický bicykel od najprémiovejších značiek sveta, no priestor na lacné produkty tu majú aj prepredajcovia čínskeho tovaru nízkej kvality.

Predávajúci a miesto odoslania

Pri nákupe na internete je dobré postupovať s obozretnosťou. Na Allegro.sk nájdete pri produktoch uvedeného aj pôvodného predávajúceho (napríklad MALL, CZC, …). Nejeden kupujúci ocení výber krajiny, z ktorej bude tovar odoslaný – teda odoslanie zo Slovenska, z Česka, Poľska, z ostatných krajín EÚ, z Číny, …

Krajina, z ktorej je tovar odoslaný (a kde s veľkou pravdepodobnosťou sídli aj predajca), býva dôležitá napríklad aj pri prípadnom riešení reklamácie alebo servise tovaru.

Vyhľadávanie a pokročilé filtre

Ako je na tom Allegro.sk s nastaveniami filtrov? Veľmi dobre a na pokročilej úrovni, vďaka čomu si poľahky vyfiltrujete okruh produktov podľa vašich preferencií. V každej podkategórii nájdete možnosť zoradiť produkty podľa relevantnosti, ceny, obľúbenosti i hodnotenia.

Užívateľsky obľúbené sú filtre, ktoré umožňujú nastaviť cenové rozpätie, čas doručenia, miesto odoslania, značky produktov, spôsob doručenia aj stav produktov. Na Allegro.sk sa totiž nepredávajú iba nové produkty. Stav tovaru môže byť nový, použitý, po vrátení, vystavovaný, repasovaný,… a mnohé ďalšie. Aj preto si vždy pred nákupom starostlivo prezrite všetky detaily a informácie, ktoré s vyhliadnutým produktom súvisia, aby sa za prekvapivo nízkou cenou neukrýval použitý tovar, hoci ste mali záujem o nový.

Zdroj: Allegro.sk

Spôsoby doručenia a platby

E-commerce platforma Allegro sa snaží zjednotiť nákupné prostredie, no jednotliví predajcovia sa okrem sortimentu líšia aj spôsobmi doručenia a platby. Zvyčajne natrafíte na všetky známe možnosti – doručenie kuriérom aj doručenie na výdajné miesto + platba online kartou, platba bankovým prevodom či platba na dobierku.

Niektorí predajcovia však nemajú na výber platbu na dobierku a za tovar je potrebné zaplatiť vopred. Opatrnosť zvýšte pri zahraničných predajcoch, ku ktorým ešte nemáte dôveru. Z dostupných recenzií je zrejmé, že nastali i prípady, kedy zaplatený tovar cestoval k adresátovi príliš dlho alebo vôbec nedorazil.

TIP – Pri nákupe na Allegro.sk od viacerých predajcov platíte za dopravu každému predajcovi zvlášť. Napríklad – 3 rôzne produkty v košíku od 3 predajcov = 3 platby za doručenie. Ak by ste viac produktov nakúpili od jedného predajcu, platíte za doručenie jedenkrát.

Rýchlosť doručenia

Rýchlosť doručenia objednaného tovaru závisí od miesta odoslania. Ak je miestom odoslania Slovensko alebo Česko, objednávku môžete mať doma v priebehu 1 – 3 dní. Pri objednávkach od predajcov z väčších vzdialeností trvá dodanie dlhšie.

Nákup ako hosť vs. vytvorenie účtu na Allegro.sk

Musím si pri nákupe cez Allegro.sk vytvoriť účet?“ Nie je to potrebné, nakupovať sa dá bez registrácie – teda ako hosť. Ak však máte v pláne nakupovať opakovanie a chcete získať výhody účtu (zoznamy obľúbených produktov, história nákupov, hodnotenie produktov a predajcov, zľavové kupóny, doprava Allegro SMART!), účet založíte veľmi jednoducho – zadaním e-mailovej adresy a vytvorením hesla. K dispozícii je tiež prihlásenie cez účet Google, Facebook, MALL.sk alebo telefónne číslo.

Zdroj: Allegro.sk

Centrum pomoci

Nakupujúci aj predávajúci majú na Allegro.sk k dispozícii Centrum pomoci, prostredníctvom ktorého ľahko kontaktujete zákaznícky servis s otázkami, na ktoré potrebujete odpoveď. Na výber máte niekoľko foriem kontaktu – odoslanie otázky mailom, objednanie telefonického hovoru, komunikáciu cez WhatsApp a rozhovor s konzultantom v živom chate.

Služba Allegro SMART! – výhodnejšie doručenie

Nakupujete online často a poplatky za dopravu sa za rok vyšplhajú na zaujímavé číslo? Potom určite neprehliadnite obľúbenú službu Allegro SMART, s pomocou ktorej ušetríte na doručení aj vrátení tovaru.

Kupujúci, ktorý si na online trhovisku vytvorí účet, získa 5 doručení zdarma na prvých 6 mesiacov na produkty označené štítkom „SMART!“ – pri nákupe od jedného predajcu za minimálne 12,90 € zadarmo na výdajné miesto a pri nákupe minimálne za 21,90 € už aj zadarmo kuriérom na adresu. Ak sa vám táto služba osvedčí, na mesiac si ju môžete aktivovať za 2,49 € alebo na rok za 11,99 € (doručenie a vrátenie tovaru zadarmo).

Zdroj: Allegro.sk

Nakupovanie na Allegro.sk – zhodnotenie

Nakupovanie na Allegro.sk je v istých ohľadoch iné, ako je tomu pri bežnom e-shope. Máte tu v jednom prostredí stovky predávajúcich s rozličným tovarom, čo môže rozptyľovať vašu pozornosť na mnohé smery. Vopred si premyslite, čo potrebujete, aby ste nestrácali veľa času prechádzaním cez tisíce produktov. Filtre v bočnom paneli sú v tomto dostatočne nápomocné a správnym nastavením sa výber značne zúži. Nezabudnite sa zamerať na hodnotenia produktov, hodnotenia predajcov či krajinu, z ktorej bude tovar odosielaný. Najmä pri neznámych zahraničných predávajúcich postupujte so všetkou opatrnosťou.

Ako by sme zhodnotili výhody a nevýhody online trhoviska Allegro.sk?

Výhody:

  • Milióny produktov sú v jednom online priestore.
  • Webové prostredie je lokalizované v slovenskom jazyku.
  • Pokročilé nastavenia filtrov oceníte pri zúžení výberu.
  • Môžete porovnávať ceny a vybrať si najvýhodnejšiu ponuku.
  • Program Allegro Protect sľubuje bezpečnejšie online nakupovanie pre každého kupujúceho.
  • Služba Allegro SMART! ponúka prvých 5 doručení počas 6 mesiacov zdarma. Potom v prípade záujmu získate doručenie zdarma za 11,99 € ročne na ďalšie objednávky.
  • Centrum pomoci sa dá kontaktovať rôznymi spôsobmi.

Nevýhody:

  • Ak dáte do košíka tovar od rôznych predajcov, cenu dopravy si zaúčtuje každý zvlášť.
  • Výber produktov je obrovský a môže zabrať veľa času.
  • Nie všetci predajcovia sú solídni.
  • Odoslanie zo vzdialenejšieho zahraničia trvá dlhšie.

Na záver…

Allegro funguje na princípe spájania kupujúcich a predávajúcich v jednom online priestore. Pre každý online marketplace platí, že ak nájdete príliš dobrú ponuku, ktorá nevyzerá reálne, zbystrite pozornosť. Ak chcete byť s nákupom na Allegro.sk spokojní, vyberte si predajcu s množstvom dobrých hodnotení.

Jednoduché tipy k bezpečnejšiemu nakupovaniu:

  • Skontrolujte hodnotenie predajcu – spokojné recenzie aj prípadné sťažnosti. Nakupujte od „Super predajcu“.
  • Zaujímajte sa podmienky vrátenia tovaru. Tovar kupovaný ako použitý či upravený na mieru má obmedzené možnosti vrátenia.
  • Zistite, ako dlho bude trvať doručenie – ideálne pár dní. Pri veľmi dlhom dodaní ide o tovar, ktorý nie je skladom a musí byť dopravený zďaleka.
5/5 - (1 vote)
0 Zdieľanie

0 Zdieľanie
Share
Tweet
Pin