Najlepšia japonská kozmetika – TOP značky: Čo je trend J-beauty?

žena s krásnou pleťou

O Japonsku je známe, že ide o technologicky vyspelú krajinu, no zároveň zostáva verná svojim tradíciám. A to platí aj pre japonskú kozmetiku… Najlepšia japonská kozmetika od renomovaných značiek využíva prelomové aj tradičné ingrediencie s cieľom vytvoriť vysokoúčinné zloženia. Japonské kozmetické produkty sú vystavané na minimalistickom prístupe s maximálnym efektom. Ak vás láka vyskúšať, v čom je „kozmetika z krajiny vychádzajúceho slnka“ iná a ako môže zmeniť vašu starostlivosť o pleť, je ten správny čas zistiť, čo je japonská kozmetika, na akých princípoch stojí tzv. J-beauty trend a aké kvalitné značky japonskej kozmetiky sú dostupné už i na našom trhu.

Japonská kozmetika – J-beauty trend

Titulky módnych časopisov a príspevky na sociálnych sieťach hovoria jasnou rečou. Po boome, ktorý spôsobila kórejská kozmetika sa o slovo hlási japonská kozmetika. V čom je iná a aké sú jej prednosti? Ak sa chcete o čoraz populárnejšom J-beauty trende dozvedieť viac, ste na správnom mieste.

Čo je japonská kozmetika? Čo je typické pre tzv J-beauty trend?

Pojmom japonská kozmetika je označovaná kozmetika od japonských kozmetických značiek, ktoré sa zameriavajú na komplexný prístup k starostlivosti o pleť vychádzajúci z japonských tradícií a moderných inovácií. Spája teda „staré a osvedčené“ s „novým a vysokoúčinným“. V kozmetických produktoch sa prírodné zložky snúbia s pokročilými technológiami a dlhodobým výskumom. Čistota, vysoká koncentrácia aktívnych látok a minimalizmus predstavujú základné piliere J-beauty trendu.

Kľúčové charakteristiky J-beauty

  • Preventívny prístup – J-beauty sa riadi filozofiou, že je lepšie predchádzať problémom pleti, než ich neskôr riešiť.
  • Pravidelnosť a dôkladnosť – Aj tieto dva pojmy sú úzko späté s filozofiou japonskej kozmetiky. Podľa J-beauty by mala byť starostlivosť o pleť každodenným rituálom a nie iba jednorazovou udalosťou alebo činnosťou, keď sa už na pleti objavujú nedostatky. Dôkladnosť v zmysle J-beauty trendu zase znamená správne nanášanie a použitie optimálneho množstva kozmetického produktu.
  • Dvojité čistenie – Ide o základný a najdôležitejší krok v japonskej rutine starostlivosti o pleť. Nejde pritom o použitie toho istého produktu dvakrát! Najskôr sa používa čistič na báze oleja, ktorý odstraňuje nečistoty rozpustné v oleji (make-up, opaľovací krém, kožný maz), a potom čistič na báze vody, ktorého úlohou je odstrániť zvyšok (pot, odumreté kožné bunky, prach, …). Iba dokonale čistá pleť dokáže absorbovať výživné látky.
  • Hydratácia – Japonky veria, že hydratovaná pleť je nielen zdravá a pružná, ale aj odolná voči starnutiu a vonkajším vplyvom.
  • „Mochi skin“ iba v 5 krokoch – Označenie „mochi skin“ opisuje pleť, ktorá je na dotyk pružná, plná a nadýchaná ako japonská ryžová sladkosť mochi. Vedie k nej 5-kroková rutina – 1. dvojité čistenie, 2. tzv. hydratačný lotion (ľahká tekutina), 3. koncentrované sérum, 4. hydratačný krém a 5. kvalitná ochrana pred slnkom s SPF.
  • Kvalitné prírodné zložky – Ide o ingrediencie, ktoré zabezpečujú výživné a regeneračné pôsobenie, napríklad – ryžová voda, zelený čaj, extrakty z kvetu čerešní Sakura, morské riasy, japonský citrus Yuzu, Tsubaki olej (z kamélie japonskej), perlový prášok, hodvábne proteíny, …
  • Prelomové receptúry podporené výskumom – O japonskej kozmetike sa hovorí, že má vždy zopár rokov náskok pre západným svetom. Vedci sa neustále venujú zlepšovaniu obsiahnutých látok, aby sa stali pre pleť ešte účinnejšími a bezpečnejšími.

japonské kvety čerešne sakura

Kórejská vs. japonská kozmetika – ako sa odlišujú?

Japonská kozmetika (J-Beauty) a kórejská kozmetika (K-Beauty) sú v súčasnosti dva najväčšie a najvplyvnejšie trendy v starostlivosti o pleť na svete. Hoci sa pri letmom pohľade na seba ponášajú, sú medzi nimi zásadné rozdiely.

Kórejská kozmetika sa zameriava na riešenie špecifických problémov pleti a známou sa stala pre legendárnu 10-krokovú starostlivosť o pleť. Základ japonskej kozmetiky stojí na prevencii, dôkladnosti, jednoduchosti a minimalizme. Denná rutina v prípade J-beauty pozostáva iba z 3 – 5 krokov.

Rozdiel je i v obsiahnutých prírodných zložkách. Kým v K-beauty produktoch vedie slimačí mucín, Centella Asiatica, propolis a med, v J-beauty produktoch je to ryžová voda, zelený čaj, morské riasy, Tsubaki olej (z kamélie japonskej).

Kvalitná japonská kozmetika – najlepšie značky

1. Hada Labo

Japonská kozmetika Hada Labo

Filozofiu minimalizmu a silu kyseliny hyalurónovej propaguje obľúbená japonská značka Hada Labo. Jej kozmetické produkty sú určené pre všetky typy pleti, vrátane citlivej pleti. Vďaka vysokej koncentrácii kyseliny hyalurónovej poskytujú výnimočnú hydratáciu a podporujú elasticity pokožky.

Ak práve hľadáte tip na kozmetiku, ktorá pleti poskytne maximálnu hydratáciu, pozrite si napríklad produktovú líniu Gokujyun. Na rozjasnenie a zjednoteniu tónu pleti je zase skvelá línia produktov Shirojyun.

2. Shiseido

Japonská kozmetika Shiseido

Shiseido – jedna z najstarších kozmetických značiek na svete – si vybudovala povesť lídra v oblasti luxusnej starostlivosti o pleť a make-upu. V súčasnosti spája japonskú tradíciu s najmodernejšími vedeckými inováciami. Sú v nej zložky a technológie, ktoré presvedčia aj najnáročnejších – zameriavajú sa na posilnenie vnútornej obranyschopnosti pleti, na reštartovanie reakčnej schopnosti pleti, maximálnu hydratáciu, rozjasnenie pleti a boj proti vráskam.

Na svoje si v portfóliu Shiseido prídu nielen dámy, ale aj páni, ktorí chcú používať kvalitnú kozmetiku špeciálne navrhnutú pre potreby mužskej pleti.

3. SK-II

Japonská kozmetika SK-II

SK-II je japonská luxusná kozmetická značka, ktorá sa preslávila svojou prelomovou a ikonickou zložkou PITERA™. Ide o patentovanú prírodnú biozložku získanú kvasinkovou fermentáciou, ktorá sa skladá z viac ako 50 mikroživín, vrátane vitamínov, minerálov, organických kyselín a aminokyselín. Pomáha zlepšovať textúru pleti, zjednocuje tón, minimalizuje póry, redukuje jemné linky a vrásky a dodáva jej zdravý jas.

Čím je táto unikátna zložka inšpirovaná? V 70. rokoch 20.storočia vedci v japonskom liehovare na výrobu saké pozorovali prekvapivú vec. Na tvárach starších pracovníkov boli vrásky, no ich ruky boli prekvapivo hladké. Práve ruky boli v kontakte so saké a kvasinkami, ktoré sa podieľali na fermentácii.

4. Sensai

Japonská kozmetika Sensai

Chcete svojej pleti dopriať priam kráľovskú starostlivosť? Túžite, aby sa stala hodvábne jemnou a neuveriteľne hebkou? Potom si nenechajte ujsť ponuku japonskej značky kozmetiky Sensai, ktorej kľúčovou ingredienciou je hodváb Koishimaru.

Tento vzácny druh hodvábu sa kedysi pestoval len pre japonskú cisársku rodinu. Zapracovaný do kozmetických produktov podporuje produkciu kyseliny hyalurónovej v pleti, čo pri pravidelnom používaní môže viesť k hlbokej a dlhotrvajúcej hydratácii. Navyše, produkty majú luxusnú textúru a veľmi ľahko sa vstrebávajú.

5. Annayake

Japonská kozmetika Annayake

Značka Annayake v sebe spája to najlepšie z východných a západných znalostí. Za Japonsko v nej vystupujú tradičné prírodné ingrediencie (napríklad zelený čaj, extrakt z bambusu a čerešňových kvetov), minimalizmus a japonskú metódu Saho, ktorá spočíva v dvojitom čistení a dvojitej hydratácii. Od Francúzska zase čerpá eleganciu a príjemné textúry.

Verí, že pleť treba podporovať a regenerovať, nie ju preťažovať. Aj z tohto dôvodu sú produkty značky Annayake navrhnuté tak, aby pracovali v harmónii s prirodzeným cyklom pokožky a posilňovali jej funkcie

6. Shu Uemura Art of Hair

Japonská kozmetika Shu Uemura Art of Hair

Aj japonská vlasová kozmetika Shu Uemura Art of Hair je verná spojeniu prírodných japonských zložiek a špičkovej vedy. Zakladateľ značky pracoval v 50. rokoch 20. storočia s legendárnymi hollywoodskými hviezdami. Už vtedy sa držal myšlienky, že zdravá pokožka hlavy je základom pre silné, lesklé a krásne vlasy.

Táto profesionálna vlasová kozmetika obsahuje osvedčené a vysokoúčinné zložky, ako je olej z kamélie, ryžové proteíny, extrakt z bambusu či extrakt z japonskej rastliny ashitaba. Napríklad olej z kamélie intenzívne vyživuje vlasy, dodáva im lesk, chráni ich pred UV žiarením a zabraňuje krepovateniu.

7. Bioré

Japonská kozmetika Bioré

Trápia vás rozšírené póry, čierne bodky alebo nadmerný lesk? Účinnú pomoc môžete nájsť v portfóliu obľúbenej japonskej kozmetickej značky Bioré. Ide o cenovo dostupnejšiu kozmetiku, ktorá je populárna u širokej verejnosti.

Kupujúcich zaujali napríklad silné pásiky na čistenie pórov na nose, hĺbkovo čistiace gély a peny na odstránenie nečistôt, make-upu a prebytočného mazu, ale aj ľahké hydratačné produkty a UV krémy, ktoré majú veľmi príjemnú a nelepivú textúru.

8. Issey Miyake

Japonská kozmetika Issey Miyake

Japonská značka Issey Miyake neponúka tradičnú kozmetiku ako sú krémy na tvár, séra alebo dekoratívnu kozmetiku. Namiesto toho sú jej hlavnou oblasťou luxusné parfumy a sprievodné produkty k týmto parfumom, ako sú telové mlieka, sprchové gély alebo dezodoranty.

Parfum L’Eau d’Issey je považovaný za majstrovské dielo. V minimalistickom a veľmi elegantnom flakóne sa ukrýva svieža, kvetinovo-vodná vôňa inšpirovaná kvapkami vody na ženskej pokožke. Pánska verzia L’Eau d’Issey Pour Homme, ktorá perfektne dopĺňa ženskú verziu, je zase unikátne svieža, drevitá a korenistá.

5/5 - (2 votes)
0 Zdieľanie

0 Zdieľanie
Share
Tweet
Pin